Geduld

Aangezien we in ons kot moeten blijven, heb ik een beetje verder gedaan aan de kalender. Het was wel een werkje waar veel geduld voor nodig is : ik heb 47 staafjes in messing afgezaagd van 2,5 cm. Het grootste deel is op voor op een wiel dat vast hangt aan een as die de maan gaat laten draaien, het andere deel is voor een ander wiel.
Dit is het eerste wiel : 
Het wiel zelf is een multiplex van 12 mm. Zoals je kan zien moest ook elk staafje afgeschuind worden : 
Om de staafjes op exact dezelfde lengte te maken, heb ik een verstekbakje gemaakt voor mijn ijzerzaag. In het bakje heb ik een blokje vastgezet op 2,5 cm van de snede met een klem :
Het afschuinen heb ik met een dremel gedaan.
Tot slot, het andere tandwiel : 

Dit wiel werd gelijmd om het wiel dat ik vorige keer gemaakt heb.

Dit was het weer, hopelijk tot de volgende!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bol (deel1)

Nieuwe tandwielen

Rail